O školce
Mateřská škola byla otevřena v roce 1971. Je umístěna v sídlišti, blízko MHD a přece stranou od dopravního ruchu. Je obklopena prostornou zahradou, která umožňuje dětem podnikat nejrůznější pohybové a zábavné aktivity. Právě umístění MŠ je jednou z předností, které rodiče využívají. Děti jsou rozděleny do osmi tříd převážně podle věku.
V roce 2005 proběhla rekonstrukce hospodářského pavilonu včetně modernizace kuchyně. Z důvodu zvyšující se poptávky po umístění dětí do mateřských škol v Praze 9, byl v roce 2009 přistavěn nový pavilonu (2 třídy) a tím i zvětšena plocha školní zahrady. V roce 2018 došlo k nástavbě jednoho z původních pavilonů, vznikla další třída určena pro děti mladší tří let.
Všechny třídy jsou prostorné, jsou opticky rozděleny na část se stolky, které slouží ke hrám i ke stolování a na část pokrytou kobercem, sloužící ke hře, cvičení a současně jako ložnice k odpolednímu odpočinku. V prostoru jsou vytvořeny hrací koutky.
Určitým specifikem mateřské školy je vybudování venkovní polytechnické učebny. Ta slouží k naplňování cílů, které jsme si určili v rámci začlenění polytechnické výchovy do školního vzdělávacího programu. Učebna je vybavena pracovními ponky a veškerým pracovním nářadím a materiálem potřebným k tvoření.
Vize mateřské školy: Chceme být respektovanou vzdělávací institucí, která bude profesionálně a vstřícně poskytovat vysoce kvalitní služby založené na partnerství a spolupráci mezi rodiči a mateřskou školou.
Motto: „Děti jsou dokonalým zrcadlem těch, kteří jsou kolem nich.“
Poslání mateřské školy:
- Rozvíjet osobnost dítěte, jeho individualitu s celkovým citovým postojem vůči ostatním lidem, světu kolem nás, k člověku, k jeho práci, k rodině, k přírodě, k vlastnímu zdraví, k planetě Zemi, k historii a lidovým tradicím a zvykům.
- Podporovat tělesný i duševní rozvoj dítěte, umožnit dětem přirozeně rozvíjet svou osobnost v kolektivu vrstevníků.
- Získat je pro spolupráci a aktivní prožívání vztahů k okolí.
- Poskytovat podněty ke zvýšení sociálně kulturní úrovně
- Probudit zájem o poznávání všeho nového a vytvořit tak předpoklady pro další vzdělávání.
- Péče o jazykový projev dětí, nejen péče o výslovnost, ale i rozvoj souvislého vyjadřování a celkové porozumění řeči.
Provozní doba školy:
od 6:30 do 17:00 hodin
Úplata za předškolní vzdělávání v mateřské škole:
Na základě ustanovení §123 odst. 4 zákona č.561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělání a vyhlášky MŠMT č.14/2004 Sb., o předškolním vzdělávání v platném znění, je stanovena výše úplaty za předškolní vzdělávání v mateřské škole na 1350,- Kč měsíčně.
Vzdělání v mateřské škole se dítěti poskytuje bezúplatně od počátku školního roku, který následuje po dni, kdy dítě dosáhne pátého roku věku, do doby nástupu k základnímu vzdělávání.
Stravování:
Strava je pestrá, vyvážená a plnohodnotná odpovídající biologickým potřebám vyvíjejícího se dětského organismu. Jídelníček obsahuje dostatečné množství ovoce a zeleniny, dostatek libového masa, ryb, drůbeže, luštěnin, obilninových výrobků a vhodných tekutin. Stravování 3x denně – svačina, oběd, svačina. Dbáme na pitný režim.
Profil mateřské školy:
- „Třídy podle barevných kytiček“
- Děti jsou rozmístěny do jednotlivých tříd převážně podle věkových kategorií. Každá třída je odlišena barvou a je v ní zařazeno maximálně 26 dětí.
- „Hra, jako základní metoda předškolního vzdělávání“
- Přirozenou cestou rozvíjíme schopnosti dětí, činnosti vychází ze zájmu a zkušeností dětí.
- Vytváříme podmínky pro prožitkové učení.
- Program MŠ ctí zásadu J. A. Komenského vycházet od nejjednoduššího ke složitějšímu.
- „Společný život určují pravidla“
- Vytváříme společně s dětmi pravidla pro život v MŠ.
- Organizace dne v MŠ má svůj řád, který pomáhá dětem orientovat se v čase.
- „Cesta k samostatnosti“
- Děti jsou vedeny k samostatnosti v sebeobsluze. Učí se, jak dobře zvládat každodenní povinnosti.
- „Na cestě ke školákovi“
- Předškolní děti se systematicky se připravují na bezproblémový vstup do školy.
- „Pohyb – cesta ke zdraví“
- Cílem je, aby školní zahrada sloužila dětem jako dokonalé prostředí k mnohostrannému a bezpečnému pohybovému využití. Školní zahradu každoročně obohacujeme o nový prvek.
- „Chráníme rostliny a živočichy“
- Do Školního vzdělávacího programu je zařazen environmentální program. Součástí jsou pěstitelské činnosti.
- „Šikulové – polytechnická výchova ve školce“
- Vytvořit si základy manuální zručnosti. Umět bezproblémově zacházet s běžnými předměty denní potřeby při hře, činnosti, při sebe obslužných a úklidových činnostech a získat přiměřené dovednosti při práci s některými materiály, náčiním a nářadím.
- „Tradice mateřské školy“
- Podzimní slavnost, Mikulášská nadílka, Vánoční posezení s ochutnávkou cukroví a vánočním vystoupením dětí, Karneval, Oslava MDD, Noc ve školce pro předškoláky, Slavnostní rozloučení s předškoláky, Rozloučení se školním rokem-zahradní slavnost s táborákem, divadla v MŠ, výlety.